Kapitel 2 - Bråttom till TVn

så idag har jag sökt jobb som bajsstädare.
det tyckte jag var bra
för ärligt talat har jag inte sökt ett enda jobb på två veckor nu.
men en kompis till mig tyckte inte att det här var någon bra idé.
hon tyckte att det var att slösa med talang och att jag borde göra något coolare istället.
jag kom på ursäkter som att jag inte orkar och inte vågar ta kontakt med sådana jobb.
men det är ju bara skitsnack, det vet alla som känner mig det minsta
jag sökte jobbet för att...jag älskar bajs. hm.
men samtidigt fastnade lite av vad hon sa
kanske borde man söka coola jobb och bli cool på riktigt och inte bara i badrummet.
hur många publikrekord jag än slår om nätterna så är det kanske vättigare att ha ett coolt jobb som man faktiskt tjänar pengar på.

så jag får titta in i det lite senare.

för nu har jag båttom
bråttom för att göra mina kanelmackor och o'boy
och bråttom för att hinna till numbers som börjar vilken sekund som helst.
skräptv på nätterna är skiten, no doubt.

imorgon ska jag i alla fall gymma.
och istället för att berätta hur jag känner inför det så hittade jag ett youtube-klipp som kan göra jobbet åt mig:

Kommentarer
Postat av: Anna

Sök alla jobb. Go crazy! Om du får bajsjobbet... tänk på att alla bajsrelaterade jobb (och soprelaterade, alla smutsiga jobb överhuvudtaget)är det som får världen att gå runt. Ingen erkänner det, men så är det. Är lite nyfiken bara... har du kanel på dina mackor? ;O

2009-02-24 @ 15:57:47
URL: http://otroligtochtrivialt.blogg.se/
Postat av: Samuel

sure alla jobb är bra jobb,

men vi får se hur det blir med det jobbet.



hah, i sure have! eller det är wasa runda knäckebröd med kanel på. har man massa smör på dom och lite fantasi smakar dom som kanelbullar.

2009-02-24 @ 19:12:56
URL: http://slavagenjack.blogg.se/
Postat av: Anna

dem är faktiskt riktigt goda. proa med åseda gräddost ;) yummie

2009-02-24 @ 21:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0