Kapitel 14 - När man vill och när pennorna vägrar

Mina pennor har gått i strejk.
Ain't no kidding.
För jag har lovat mig själv att rita någonting i tre dagar i streck nu,
och jag kan bara inte.

"Men kom igen nu pennor rita något schysst, som jag kan vara stolt över" säger jag lite frustrerat till dom
"Hey grabbar, jag har en plan!" - säger en penna till de andra - "Håll i locket så hårt ni bara kan och se hur lång tid det tar innan han blir tokig"
Varpå dom andra pennorna frågar:
"men, varför det?"
"jag har ingen aning, men bättre det än få våra huvuden dragna mot pappret igen och se all färg rinna ur oss" säger den första pennan...skrattandes.

varpå den frustrerade samuel slänger sina dyra pennor varsamt in i pennfodralet och stänger in dom i en låda och börjar spela datorspel istället.

för datorspel är bra mot en när man är ensam och arbetslös,
tillskillnad från pennor och papper.
grr.


Kommentarer
Postat av: Anna

haha, härligt skrivet ;D Ser det nästan framför mig. Min sispiration börjar också sina, men jag har märkt att jag komemr på mer sent på kvällen... prova det? :) kanske...

2009-03-13 @ 16:46:50
URL: http://you know it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0