Kapitel 6 - Why do today what you can do tomorrow?

idag har jag gjort som Lennon
i i'm only sleeping
eller som Jamie Cullum
när han sjunger why do today what you can do tomorrow?
och lite som Timbuktu
i ta det lugnt
men allra mest har jag gjort som The Cat Empire
i nothing.

Jag har inte gjort ett piss.

vaknade imorse av att Damn! sprängdes ut från mina högtalare. Fuck
it, tänkte jag och sov vidare.
Där började dagen.
Innan jag somnade om tänkte jag; "nej jag tar nog mina musiker på orden idag, och sover vidare, why do today what you can do tomorrow, liksom?"

Det gick rätt bra, tills en underbar kompis till mig förstörde det hela genom att säga;
Hey you, hur går det med jobbsökandet? (great! tänkte jag för mig själv, jag som skulle strunta i att tänka på sånt idag)
För jag har en liten tanke till dig nämligen. fortsatte hon.
Har du prövat söka jobb på Orvars?
Well yes i have, svarade jag, eller inte riktigt orvars, utan snarare norrlands. Eller det är så att en polare till mig har gett mitt nummer till någon toker som förhoppningsvis kommer höra av sig till mig någon dag när det krisar för dom.
Well, sa hon, pröva och ring det här nummret, 018-...blalbabla, och säg att du söker jobb på orvars. För han på andra sidan tråden kommer då hoppa upp och ner och vilja pussa dig på kinden. de är tydligen i behov av ny personal där och inte så cranky om man är inskriven på norrlands.

då sprack min ingenting-dag och heltplöttsligt fick jag en engergikick.
ringde nummret, men inget svar. inget svar för resten av dagen faktiskt.
så jag lämnade det och tänkte att jag dealar med det imorgon.

men fatta vad soft om min superpolare talar sanning.
jobb!
for real!
jag längtar redan till att få ringa honom imorgon faktiskt.

så det ska jag göra imorgon, plus att jag ska söka jobb som cafébiträde på café linné. fast det känns bra mycket mer osäkert.
men håll tummarna för mig imorgon att jag får napp någonstans. för jobb vore fett!
lätt fett hett!


Kommentarer
Postat av: Moe

hey hey! superpolaren här som bara vill sprida lite pepphet! pepp pepp! :)

sådär, då var det avklarat. ha en bra dag supersamuel!

(svarar han aldrig nånsin får du helt enkelt vandra in på norrlands i nya huset, vandra fram till en söt arbetare i förkläde inne på caféet, säga "hej var håller Viktorsson hus?" - då kommer han/hon peka dig i rätt riktning och så får du charma honom mano a mano. happy days!)

2009-03-04 @ 15:12:04
Postat av: Samuel

han ville inte veta av mig för att jag inte hade kårleg!=(

jag sa hej.

han sa hej.



jag sa jag vill ha jobb.

han sa nej.

och jag sa okej:(



ungefär.



men det betyder samtidigt att jag förmodligen kommer börja på den här lingvistikkursen så jag kan få det där förbannade jobbet^^

2009-03-04 @ 19:37:35
URL: http://slavagenjack.blogg.se/
Postat av: anna

vad är norrlands? är det vad jag tror?

2009-03-04 @ 22:03:59
Postat av: Samuel

hah, nej inte riktigt. det är...ja vad fan är det? ett ställe för studenter att hänga på här i uppsala. typ.

2009-03-05 @ 03:09:56
URL: http://slavagenjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0